SPRIEVODCA

… > Kamnické a Savinijské Alpy > Skupina Krvavce a Kalškého grebenu
Názov skupiny je odvodený od jej najznámejšieho vrcholu – 1 853 m vysokého Krvavca. Vrchol čnie uprostred typickej vysokohorskej náhornej plošiny s výškou 1 400 m až 2 000 m n.m, ktorá potom na severe prechádza na skalnatý Kalški greben severno–južného smeru. Východiskami do tejto skupiny sú Stahovica, Kamnik a Kokra.

DOM NA KRVAVCU 1 700 m
Športový a ubytovací komplex na trávnatom jz. úbočí pod vrcholom Krvavca, celkovo s 211 lôžkami. Objekt zriadený r. 1925, v r. 1958 rozšírený a prebudovaný na súčasť lyžiarskeho strediska (množstvo lanoviek a vlekov). Výhľad do Lublaňskej kotliny a na okolité hory.

Prístup:
1. Lanovkou z údolia Reky (620 m) – Dom na Krvavcu 25 minút
K parkovisku pri spodnej stanici lanovky po asfaltovej ceste z Cerklje, 4 km.

2. Dom v Kamniški Bistrici (601 m) – Dom na Krvavcu 4 h
Údolím Kamnickej Bistrice na juh až k dolnej stanici lanovky na Velikou planinu. Tu cez rieku po moste doprava a pozdĺž riečky Korošica výstup lesom až na Kriškou planinu. Cez jz. úbočie Krvavca k Domu.

3. Stahovica (334 m) – planina Ostredek (1 100 m) 2 1/2 h – Dom na Krvavcu 4 1/2 h
Po ceste do údolia Bistričice a k rázcestiu. Od ukazateľa vpravo výstup lesom cez osadu Slevo a strmým úbočím Kamniškého vrchu na planinu Ostredek. Sedlom medzi vrcholmi Kržiš a Kamniški vrh do hornej časti údolia Korošice na cestu vedúcu z údolia Kamnickej Bistrice.

4. Stahovica (334 m) – Ambrož pod Krvavcem (1 088 m) 2 h – Dom na Krvavcu 4 h
Zo Stahovice údolím Bistričice a k rázcestiu. Tu vľavo podľa značiek do osady Sidraž a ďalej hore ku kostolíku sv. Ambroža. Lesom výstup na planinu Jezerca a okolo salašov a nízkym smrekovým porastom na Kriškou planinu. Okolo pamätníka padlých partizánov k chate.

5. Kokra (600 m) – planina Dolga njiva (1 740 m) 3 h – Dom na Krvavcu 4 1/2 h
Od kostola lesom do osady Roblek. Ďalej lesom dolinou Roblekov kot a pod skalnými stenami po značkách vľavo do záp. steny Velikého Zvohu. Po širokých skalných platniach zaisteným chodníkom na plošinu Dolga njiva. Odtiaľ doprava po skalách do sedla medzi vrcholy Veliki Zvoh a Krvavec a podľa značenia k chate. Ľahké.

Prechod:
1. Dom na Krvavcu – Kalški greben (2 224 m) 3 h – Cojzova koča (1 793 m) 5 h

Výstupy:
Krvavec 1/2 h, Veliki Zvoh 1 h, Koren 2 1/2 h, Kalški greben 3 1/2 h
KRVAVEC 1 853 m
Najjužnejší a najnižší vrchol celého hrebeňa.
1. Dom na Krvavcu (1 700 m) – Krvavec 1/2 h
K hornej stanici sedačkovej lanovky, kde začína značenie. Chodník vedie okolo televízneho vysielača záp. úbočím Krvavca na vrchol.
VELIKI ZVOH 1 971 m
1. Dom na Krvavcu (1 700 m) – Veliki Zvoh 1 h
Od domu sev. smerom do sedla pod hrebeň Velikeho Zvohu (vľavo značená cesta na planinu Dolga njiva). Po hrebeni na vrchol.
KOREN 1 999 m
Najvyšší vrchol južnej časti hrebeňa.
1. Veliki Zvoh (1 971 m) – Koren 1 1/2 h
Z vrchola Veliki Zvoh najprv zostup po hrebeni nazývaný Jež. Nakoniec skaknatým žlabom na vrcholový hrebeň a na vrchol Koren.
KALŠKI GREBEN 2 224 m
Najvyšší vrchol južnej časti hrebeňa.
1. Dom na Krvavcu (1 700 m) – Sedlo Škrbina (1 980 m) 2 1/2 h – Kalški greben 3 1/2 h
Od chaty buď po hrebeni cez Veliki Zvoh a Koren ku križovatke značemých ciest pod Škrbinou, alebo zo sedla záp. úbočím Velkého Zvohu cez plošinu Dolga njiva k rázcestiu a odtiaľ vľavo po jv. úbočí Kalškého grebenu na trávnaté temeno a cez členitý skalnatý hrebienok na vrchol.

2. Cojzova koča (1 793 m) – Kalški greben 1 1/2 h
Od chaty k úpätiu skalnej steny Kalšké gory. Ďalej po zaistenej trase stenou na hrebeň (výhľady) a na vrchol. Ťažké.