SPRIEVODCA

Sprievodca > … > Kamnické a Savinijské Alpy > Skupina Mrzlé gory
Názov skupiny je odvodený od najvyššieho vrcholu výrazného hrebeňa Kamnických a Savinjských Álp, ktorý tvorí zároveň slovinsko-rakúsku štátnu hranicu.
Hrebeň má tvar písmena U a začína na západe nad dolinou Ravenska Kočna vrcholom Goli vrh (1 787 m). Najprv smeruje na juh a na Jezerském sedle nadväzuje na skupinu Grintavca. Ďalej sa hrebeň stáča zase na sever a končí na SV vrcholom Pavličevy steny (1 653 m). Značenie ciest na hranici je trojfarebné: bielo-zeleno-červené.
Východiskami do tejto skupiny sú Logarská dolina a Jezersko. Na ubytovanie sa využívajú chaty uvedené v skupine Grintavca.

MRZLA GORA 2 203 m
Najvyšší vrchol tejto skupiny. Vypína sa severne nad Okrešljem, hornou časťou Logarskej doliny.
1. Frischaufov dom (1 378 m) – Mrzli dol (1 770 m) 1 h – Mrzla gora 3 1/2 h
Od chaty záp. smerom k rázcestiu. Odtiaľ výstup po značenej ceste cez Okrešelj ku križovatke na dolnom okraji Mrzlého dolu. Tu vpravo (na skale nápis Pot na Mrzlo goro) do skalného žľabu a po skalách na záp. hrebeň Mrzlé gory. Po hrebeni alebo stene pod ním cez niekoľko štrbín na vrchol. Zaistené, ťažké.

2. Gostišče sestre Logar (734 m) – Mrzla gora 5 h
Od chaty hore údolím riečky Jezera. Asi 15 min. nad prameňom tejto riečky trasa opustí cestu a pokračuje chodníkom údolím Matkov kot na JZ, najprv lesom k záveru doliny, nakoniec po hladkých skalných platniach pod steny vých. hrebeňa (tzv. Škaf). Zostup do kotliny Lastvica, kde býva sneh cez celé leto. Po skalnatom hrebeni zaisteným chodníkom na JZ na vrchol. Ťažké.
GOLI VRH 1 787 m
Najsevernejší vrchol v západnej časti skupiny Mrzlej gory.
1. Jezersko (880 m) – Jenkova planina (1 480 m) 2 1/2 h – Goli vrh 3 h
Od hotela Kazino po ceste k Planšarskému jazeru. Ďalej dolinou Ravenska Kočna až na samotu Ancelj, kde odbočuje vľavo značená cesta lesom hore na Jankovu planinu. Tu na rázcestí vľavo po hrebeni na vrchol.
VELIKA BABA 2 127 m
Najvyšší vrchol západnej časti Mrzlej gory.
1. Jezersko (880 m) – Jenkova planina (1 480 m) 2 1/2 h – Velika Baba 3 1/2 h
Od hotela Kazino až na Jenkovu planinu rovnaké ako pri výstupe na Goli vrh. Z Jenkovej planiny od rázcestia vpravo cez vrchol Mala Baba na Velikú Babu.