SPRIEVODCA

Sprievodca > … > Kamnické a Savinijské Alpy > Skupina Rogatce
Táto skupina nadväzuje na juhozápade sedlom Volovljek na Velikú planinu; sedlo spadá na sever do údolia riečky Lučnice (nazývaného Podvolovljek), k juhu do údolia potoka Volovljek. Na severe susedí so skupinou Raduhy; hranicu tvorí údolie Savinje. Na juhu je údolím riečky Dreta oddelená od skupiny Menina planina.
Celá skupina je bohatá na lesy; skalnaté partie sprevádzajú len jej najvyšší vrchol – Veliki Rogatec, nazývaný tiež (podobne ako celá skupina) Veliki Rogac.
V celej skupine nie je žiadna horská chata. K nástupu sa využívajú údolné východiská, ktoré majú dobré autobusové spojenie (Gornij Grad, Luče a sedlo Črnivec).

Hrebeňovka:
Sedlo Črnivec (902 m) – Kranjska reber (1 435 m) 2 h – sedlo Kunšperk (1 119 m) 3 h – Lepenatka (1 425 m) 4 h – sedlo Kal (1 285 m) 4 1/2 h – Veliki Rogatec (1 557 m) 5 1/2 h – Zgornji Špeh (1 150 m) 6 h – Spodnji Špeh (1 050 m) 6 1/2 h – Lamperičnik (910 m) 7 h – Gornji Grad (434 m) 8 1/2 h
Hrebeňový prechod po novo vyznačenej ceste zo sedla Črnivec,od pamätníka z 2. svetovej vojny, väčšinou lesom, ale aj s krásnymi výhľadmi.

VELIKI ROGATEC 1 157 m
Najvyšší vrchol celej horskej skupiny, nazývaný tiež Veliki Rogac alebo Mrtvi menih (Mŕtvy mních).
1. Gornji Grad (434 m) – sv. Lenert (920 m) 2 1/2 h – Zgornji Špeh (1 150 m) 3 h – Veliki Rogatec 4 h
Z Gornjiho Gradu po ceste smerom na sedlo Črnivec. Asi po 1 km odbočíme vpravo údolím riečky Kanolščica na SZ, do osady Rogelj. Za osadou vľavo po značenej ceste smrekovým lesom cez osadu Knebovšek až ku kostolu sv. Lenarta a ďalej do sedla Zgornji Špeh. Lesnou cestou ku križovatke značených ciest (vpravo do Lučí) a okolo salaša na sedlo Kal. Zo sedla najprv lesom na sever, neskôr po strmom skalnom rebre so zaistením až na vrchol. Stredne ťažké.

2. Luče (522 m) – Zgornji Špeh (1 150 m) 2 1/2 h – Veliki Rogatec 3 h
Z Lučí po ceste pozdĺž riečky Savinja. Od ústia potoka Rogačnik vpravo podľa značenia po ceste údolím až do Zgornjího Špehu (až sem možno dôjsť osobným autom – 11 km). Odtiaľ na západ k rázcestiu a vpravo, v závere po skalách. Stredne ťažké.